Nog een paar dagen hotel en de eerste dagen in ons - Reisverslag uit West Palm Beach, Verenigde Staten van Talisa-Esmee Laar - WaarBenJij.nu Nog een paar dagen hotel en de eerste dagen in ons - Reisverslag uit West Palm Beach, Verenigde Staten van Talisa-Esmee Laar - WaarBenJij.nu

Nog een paar dagen hotel en de eerste dagen in ons

Door: Talisa-Esmee van de Laar

Blijf op de hoogte en volg Talisa-Esmee

17 Augustus 2014 | Verenigde Staten, West Palm Beach

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer. Het is even een tijdje geleden, maar hier een update van ons avontuur.

We hebben nog een paar heerlijke dagen in het hotel gehad en natuurlijk nog van alles mee gemaakt.

Eén van de dingen die we hebben gedaan is de haren van Ales geverfd. Hahaha ja we zijn niet alleen een beauty salon maar ook een kapsalon.

Ales had aan het begin van ons avontuur al verteld dat ze iets anders wilden met haar kapsel. Toen we in de Walmart voor de pakjes met haarverf stonden zei ze, ‘’Ik wil blonde high lights!’’ Ze had keuze tussen twee soorten. Of één tintje lichter of twee tintjes lichter. Ales pakte het pakje met twee tintjes lichter en zei, ‘’anders zie je het toch niet’’ We hadden het een paar dagen uitgesteld, maar uiteindelijk gingen we het doen!
Daar gingen Am en ik dan, high lights zetten bij Ales. We hadden het alleen nog nooit gedaan dus dat was wel even een klus. Gelukkig had ik goed opgelet bij mezelf als ik bij de kapper zat. Dus wist ik wel een beetje hoe het moest. Na ongeveer een half uurtje zat het erin. Op het pakje stond dat voor echt goed effect je het 20 minuten erin moesten laten zitten en anders 15 minuten. We hadden de timer op 20 minuten gezet. Na 15 minuten gingen we toch maar even kijken… We zagen dat het al erg blond was. Dus Ales sprong snel onder de douche. We waren alle drie zenuwachtig voor het resultaat. Na het douchen snel föhnen.. En ja.. één ding was zeker! Het viel zeker op. Alleen de voorste pluk was niet zo goed gegaan. Die was echt heel erg blond! Gelukkig kon Ales er wel heel hard om lachen. We hebben liggen gieren en brullen. Uiteindelijk was ze er heel blij mee!

Nog een paar lekkere dagen gehad in het hotel en toen was eindelijk de dag dat we gingen verhuizen naar ons eigen stekkie.

Om 10.00u stond onze grote vriend van het vliegveld klaar om ons naar The Fountains te brengen. Woehoee weer in die coole auto! We waren best zenuwachtig en vonden het spannend wat ons allemaal te wachten stond. We hadden ons natuurlijk al van alles in ons hoofd gehaald, maar het was nog 10000 keer beter!!

We kwamen aan bij The Fountains. Daar was Celia, zij werkt ook bij Ballenisles. We liepen het huisje in. Waaaaaaah klonk het meteen we hebben een vaatwasser. Waaaaaah klonk het weer we hebben onze eigen wasmachine en droger. Waaah, 2 slaapkamers met allebei een badkamer met bad! Waaaaaah we hebben een inloopkast en zo ging het nog even door. We waren ontzettend blij met ons huisje.
En ja, welke studenten kunnen zeggen dat ze dit allemaal hebben??
Oja, vergeet nog iets ‘’kleins’’. We hebben ook een zwembad! Vervelend allemaal he??

We zagen wel meteen dat we ons huisje wat gezelliger moesten maken. Dus hop naar de Walmart! We hadden ontzettend veel gehaald. Tafelkleed, leuke kaarsjes, roze dekbedovertrekken en nog veel meer.
Toen we terug in ons huisje waren hebben we snel alles uitgepakt en gezelliger gemaakt.

We hebben het onwijs leuk met z’n drieën en hebben nog lekker genoten van onze vrije dagen.

We hebben al een paar Engelse collega’s ontmoet die ook bij Ballenisles werken. Heel de dag lekker met z’n alle bij het zwembad gelegen! Na het eten zijn we nog met z’n alle in de Irish Pub geweest hier vlakbij. Super leuk om al die nieuwe mensen te leren kennen!!

De eerste verjaardag zat er aan te komen. De verjaardag van Ammie. Ales en ik wilden voor haar iets leuks bedenken om haar te verrassen. Maar ik kan jullie één ding vertellen, dat gaat nog niet zo makkelijk! Ons Ammie is namelijk nogal nieuwsgierig en heeft alles in de gaten. Wat het ook nog wat lastiger maakt is dat we alles met z’n drieën doen. Ales en ik hadden bedacht als Am aan het facetimen is gaan wij snel naar de Walmart. Zo gezegd zo gedaan. In de Walmart hebben we allemaal leuke roze verjaardag spulletjes gekocht. Onze hele kar lag vol! ’s Middags nog even taart gehaald en alles was geregeld. Woensdag avond om 00.00u was ze jarig dus wilde we graag al het hele huisje versieren. Ook dat ging natuurlijk met ons Ammie niet zo makkelijk. We hadden tegen haar gezegd als jij nu lekker in bad gaat gaan wij lekker koken. Am ging in bad en wij gingen gauw alles versieren! Toen we klaar waren riepen we dat het eten klaar was. Ze kwam slaapkamer uit en daar stonden Ales en ik met een toeter in ons mond lang zal ze leven te zingen. (Nu nog in het Nederlands, want ze was in Nederland al jarig) Haar gezicht was goud waard en onze missie was geslaagd!! Daarna lekker gegeten en gekaart en toen was het 23.55u. Snel naar binnen om de taart te pakken en er 20 kaarsjes op te zetten. Om 00.00u liepen we naar buiten en zongen we nog een keer voor haar maar nu in het Engels. Haar gezicht was weer goud waard! Ze vond het onwijs leuk. Donderdag zijn we lekker uiteten geweest voor Am haar verjaardag en ook een klein beetje om de ‘’vakantie’’ af te sluiten, want de dag erna was het dan zover! The first day at Ballenisles!!! Woeeeeh spannend!!!

Ik laat jullie snel weten hoe dat is geweest!!